Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg07. Maj 2024 19:35
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12099
Arbejde i fys...: 9935
Pesten: 8254
I Have a Drea...: 7628
Fra bindebrev...: 6583
Fysisk medieskab: 5306
Besøg IKKE e...: 5206
Waverly Hills...: 5163
Et håbløst ...: 4798
Den røde Løber: 4585
Poveglia øen...: 4516
Problemer, de...: 4113
Winchester My...: 4102
Navnet - etik...: 4033
Navneskifte e...: 3942
Dykning: 3934
Net- og andre...: 3899
Spøgelsesjagt: 3786
Bekendtgørel...: 2332
Den sidste dag: 1953
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1368]
. Eagle Road [1353]
. Dansk Parapsyko... [1102]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [894]
. Filmen om Krist... [871]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Energien i det skrevne ord
Forfatter En lille historie fra en ven
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Tilmeldt: 24.02.06
Lagt på d. 12. oktober 2008 11:26:04
Her er en lille historie, som er værd at tænke over:



En dag da jeg gik i 7. klasse, så jeg en dreng fra min klasse gå hjem fra skole. Han hed Morten. Det så ud som om, han bar alle sine bøger. Jeg tænkte; "Hvorfor ta' alle sine bøger med hjem på en fredag? Han må virkelig være en nørd." Min weekend var planlagt (fest om aftenen og fodbold med vennerne i morgen eftermiddag), så jeg trak på skuldrene og gik videre. Men jeg så jeg en masse unger løbe imod ham, vælte ham og slå ham. Jeg syntes, det var synd for ham, så jeg gik over til ham da han kravlede rundt og ledte efter sine briller, og jeg så tårer i hans øjne.

Da jeg rakte ham hans briller, sagde jeg; "De unger er idioter! De skulle få sig et liv!" Han kiggede på mig og sagde "Hey, Tak!" Der var et kæmpe smil på hans ansigt. Det var et af de smil, der viste virkelig taknemmelighed. Jeg hjalp ham med at samle bøgerne op, og spurgte hvor han boede. Det viste sig, at han boede tæt på mig, så jeg spurgte, hvorfor jeg aldrig havde set ham før. Han var lige flyttet ind.

Vi snakkede hele vejen hjem, og jeg hjalp med at bære hans bøger. Han viste sig at være en ret sej fyr. Jeg spurgte, om han ville med ud og spille lidt bold med mine venner. Han sagde ja! Vi hængte ud hele weekenden, og jo mere jeg lærte Morten at kende, desto mere ku' jeg li' ham, og mine venner mente det samme. Mandag morgen kom, og dér var Morten med den kæmpe stak bøger igen.

Jeg stoppede ham og sagde; "Mand, du må da få nogle kæmpe muskler med den stak bøger hver dag!" Han grinte bare og gav mig halvdelen af bøgerne. Gennem de næste 3 år blev Morten og jeg bedste venner. Da vi gik i realklassen, begyndte vi at tænke på videreuddannelse. Morten besluttede at studere i Århus og jeg blev i Næstved. Jeg vidste, at vi altid ville være bedste venner, og at afstanden ikke ville være noget problem. Han ville være læge, og jeg blev revisor.

Morten skulle holde tale til vores skole-afslutning. Jeg drillede ham hele tiden med at han var en nørd. Jeg var ret glad for, at det ikke var mig, der skulle holde den tale. Skoleafslutnings dag - jeg så Morten. Han så vildt godt ud. Han var en af de fyre som for alvor i skoletiden lærte at hvile i sig selv. Han var også vokset og så faktisk ret godt ud med briller. Jeg kunne se, han var nervøs for sin tale. Nå, jeg dunkede ham på ryggen og sagde; "Hey kammerat, det kommer til at gå fint!" Han kiggede på mig med det blik (det virkelig taknemmelige) og smilede. "Tak!" sagde han. Da han skulle starte på sin tale, rømmede han sig og startede;" Skoleafslutningen er en tid, man må takke dem, som hjalp en gennem de seje år. Jeres forældre, jeres lærere, jeres søskende, måske en træner, men mest af alle jeres venner. Jeg er her for at fortælle jer alle, at det, at være en ven for én, er den bedste gave, I kan gi' dem. Jeg vil fortælle jer en historie." Jeg kiggede bare vantro på min ven, mens han fortalte historien om den første dag vi mødtes.

Han havde planlagt at begå selvmord i weekenden. Han fortalte om hvordan han havde tømt sit rum i skolen, så hans mor ikke skulle gøre det senere, og han bar så det hele hjem. Han kiggede indtrængende på mig og sendte mig et lille smil." Heldigvis blev jeg reddet. Min ven reddede mig fra at gøre det unævnelige."

Jeg hørte gispet gå gennem hele forsamlingen, da denne flotte, populære unge mand fortalte os alt om sit livs svageste øjeblik. Jeg så hans mor og far kigge på mig og smile det samme, taknemmelige smil. Ikke før dette øjeblik forstod jeg dybden af det. Undervurdér aldrig effekten af dine handlinger. Med en enkelt lille gestus kan du ændre en persons liv. Til det bedre eller til det værre. Vi er alle sat i verden for at sætte vores præg på hinanden på den ene eller anden måde. Kig efter det gode i andre.

Naturligvis er det ikke min historie, men det kunne det være og du har nu to muligheder; -du kan:

1) Fortælle denne historie videre til dem du kender eller
2) Glemme den og lade som om du ikke er blevet berørt af den.

Som du kan se valgte jeg den første mulighed.

Knus


Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Forfatter RE: En lille historie fra en ven
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 12. oktober 2008 11:48:18
Ja, den er virkelig en tanke værd , jeg har læst den før , men den berøre mig lige meget , hver gang .
Smuk !
Tak !!
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: En lille historie fra en ven
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 12. oktober 2008 11:58:46
Suuuk

Ja, så enkelt og dog så svært, så betydningsfuldt og dog så lidt.....

Tankevækkende historie.

TAK

knus
Randi
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: En lille historie fra en ven
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 13. oktober 2008 19:37:22
Og det er ikk engang løvn smiley

Tak for den smiley


Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1526654 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de