Antal indlæg: 1857 Bopæl: Mern, Totemhuset Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 29. marts 2006 21:47:57
Prøv at tænke over hvor mange af de tekster vi har i dag, der er meget gamle. Vores salmebog indeholder jo næsten ikke noget der er under 100år.
De gamle tekster, når de læses eller synges, har jo ikke mistet noget af deres kraft, er det ikke forundeligt at energien kan holdes, og i nogle tilfælde næsten syntes at vokse med årene?
Jo, det er nemlig ret fantastisk, synes jeg. For min del har jeg det sådan, at ordene netop i de gamle salmer, går langt dybere og siger meget mere, jo ældre jeg bliver, det er som om, at jeg med alderen bliver mere i stand til at se ind bag ordene. Eller at ordene trænger langt dybere ind under huden på mig, de rører mig i hvert fald på en helt anden måde, end de gjorde da jeg som en hel del yngre sang i kirke. Det var også en af grundene til, at jeg på det gamle forum havde lagt teksterne til nogle af mine yndlingssalmer.
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.