Forfatter |
Nye kæledyr ? |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 13. september 2007 19:48:20 |
|
|
Jeg synes i lige skal se hvad mine døtre har anskaffet sig.
Måske er det et fejlkøb, det kan kun tiden vise. De er ikke særlig tamme eller søde, de bider meget og meget hårdt. Men yndige, det er de da. Og Tøsebørnene har brugt hele dagen i dag på at forsøge at lære dem, at man altså ikke må bide. Heller ikke selv om man er lille og nuttet. Det bliver spændende om de nogensine bliver så søde og dejlige krammedyr som ildere kan være.
mai_lindhart tilknyttede følgende billede:
Redigeret af mai_lindhart d. 13. september 2007 19:53:49 |
|
Forfatter |
RE: Nye kæledyr ? |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 13. september 2007 19:51:54 |
|
|
Et billede mere :
mai_lindhart tilknyttede følgende billede:
|
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 13. september 2007 20:38:08 |
|
|
altså, uanset hvad så har de da nogen helt vildt søde og årvågne ansigter, de små ildere. Jeg kender slet ikke til den dyreart, men måske er de lidt agressive? *SS*
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 13. september 2007 20:59:24 |
|
|
Det er unger, de er 12 uger eller måske lidt mere. Så det er rigtige teenager ildere. De er altid noget vilde i den alder og der skal prøves grænser af. Og de har vist ikke fået meget opdragelse hvor de kommer fra, så det skal de til at have
Hvis først de er rigtige tamme, så er de ikke agressive, så er de bare så kære. Så jeg håber det lykkes for mine piger at få dem afrettede |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 13. september 2007 23:20:04 |
|
|
åhhhh, mai, hvor er de kære, men det ved du jo, at jeg synes, det har vi talt om, når du har været hernede sammen med "den lille" og Kasper. Suk, hvor ville jeg gerne have sådan en to-tre-fire-fem......... stykker.
De er super-nuttede. Mon der kommer unger på et tidspunkt (lyder det håbefuldt fra mig, jeg mener - når jeg nu ikke kan få hverken mine to æsler, mine får eller mine høns, så må jeg vel på et tidspunkt kunne få mine ildere). Johnny.........
|
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 13. september 2007 23:58:09 |
|
|
Nej, ingen unger. Den gamle min ældste datter har er en kastreret han...og begge de små nye er hanner. Så ingen unger selvom det er fristende at købe en hun og prøve.
Du må komme og se dem engang Marita. De er så yndige. Hvis de så bare kan lære ikke at bide, så er de perfekte
Vi hentede dem i Skanderborg i går aftes, de kostede 350 kroner stykket. Ham vi købte dem af siger, at moderen er vildfanget, det er så ikke nogen fordel, de er sikkert sværere at få tamme end når de har alle generne fra flere generationer af tamildere. Det var nok et dumt køb, men de er så smukke. Moderen er albino, helt hvid med røde øjne. Faderen er en standart. Ungerne er bare smukke Jeg skal prøve om jeg kan få nogle bedre billeder af dem.
Hvad med påfugle Marita ? de er da skønne, og vil passe perfekt til jeres smukke hus. Vi havde jo nogle engang, som vi arvede da genboen døde. Desværre blev de kørt over da de bare gik frit rundt i byen.
|
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 14. september 2007 00:18:16 |
|
|
Påfugle, gud, ja, det ønsker jeg mig også helt vildt. Der har altid gået påfugle rundt på gaderne i Vordingborg, det stoppede dog med fugleinfluenzaen, hvor de så blev buret inde. Men ja, påfugle, det ville jeg gerne have. Søde, rare Johnny......
Ja, jeg vil meget, meget gerne komme over og se dem engang - ilderne altså - og de andre dyr i familien - og jer selvfølgelig.
Jeg håber, du vil lægge flere billeder ind på et tidspunkt, og at du vil fortælle, hvordan det går med at gøre dem tamme. Men jeg kan nok tænke mig, at det kan tage sin tid, når de har vilde gener.
|
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 14. september 2007 23:10:54 |
|
|
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 15. september 2007 08:23:44 |
|
|
Jeg tror sørme, der er åbnet en dør |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 15. september 2007 09:52:54 |
|
|
Ja, det bliver spændende om der kommer til at gå påfugle omkring Totemhuset
Opdatering på ilderne.
Min ældste datter ligner på hænderne, (som hun selv siger) en der har spillet boldt med et pindsvin. Hun har rigtig mange bidmærker. Den yngste datter er faktisk noget bange for dem, og tør ikke tage dem op uden handsker. Vi har snakket noget frem og tilbage om det og er nået frem til, at selvom vi ikke får dem totalt tamme, så kan vi stadig give dem et godt liv. De har et stort bur udenfor som de kan tumle sig i. Så selvom de aldrig bliver så "søde" så de kan komme ud af buret og løbe, så kan de stadig have et godt liv.
Det er bare lidt træls, det var ikke udstillingsdyr vi ville have, det var nussedyr. Men lad os se, de er ikke bange og virker ikke ondsskabsfulde, de har bare ikke lært at man ikke kan snuppe ejeren og slæbe ned i hulen. Buret er så stort man kan stå oprejst derinde. Min ældste datter var gået ind til dem og der bed begge bæsterne fast i hendes bukseben og forsøgte at slæbe af med hende. De er altså sjove.
Jeg kan huske den første ilder vi havde Jack-e, den troede den kunne tage en ged. Altså det er ikke deres selvtillid der fejler noget. Den gik efter struben, men fik fat i et øre. Og den stakkels ged fattede ikke en brik. Men den tog det meget roligt mens vi fik rovdyret hægtet af. Jack-e blev 8 år og var den sødeste og dejligste krammeilder. Datteren havde på et tidspunkt en hunilder også, den nåede ikke at blive et år inden den døde af kræft. Det er ikke sjovt, den slags. Hun var også et bæst da hun var teenager, men blev meget sød og kærlig. Men døde altså alt for tidligt. Siden kom Findus og Topper til. Findus er også død, den ved vi ikke hvor gammel er, den blev købt "brugt" Begge søde og meget kælne. Og så er der de to små bæster. Fnug og Blomst. Uha Men ok, de er smukke og pynter i haven. |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 17. september 2007 10:08:03 |
|
|
Jeg hylede af grin, og undskyld mange gange - det er ikke fordi jeg synes, situationen med de bidske (yndige) bæster er grinagtig, men udtrykket er helt suverænt - da jeg læste, at din ældste datter siger, hendes hænder ser ud som om, at hun har spillet bold med et pindsvin.
Og jeg vil stadig vildt gerne have sådan et par stykker
|
|