Forfatter |
Snestorm langfredag |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 19. marts 2008 14:02:49 |
|
|
Det ser ud til, at vi kan vente vintervejr i ordets bogstaveligste forstand i påsken. Langfredag vil blive præget af voldsom sne, og søndag ventes nattemperaturen at komme med på minus 10 grader. Det er koldere, end vi har haft det på noget tidspunkt i løbet af vinteren.
http://www.berlingske.dk/article/20080319/danmark/80319041/
|
|
Forfatter |
RE: Snestorm langfredag |
Runah
Brugere
Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 20. marts 2008 00:07:00 |
|
|
På visse tidspunkter er jeg glad for at bo i Vestjylland ( 'rigtig' vestjyde bliver jeg nok aldrig ) og det er når det er vinter. For vi slipper som regel for det værste med sne og den slags roderi.
Jeg skal arbejde hele påsken og skal køre meget...så jeg håber at sneen holder sig væk herfra...
Godnathilsen
Runah |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 20. marts 2008 11:25:19 |
|
|
Naturen, ja, Joan, jeg forsøger også at lytte til den, suge alt til mig, som jeg kan, og jeg havde da også haft en fornemmelse af, at det ikke var slut med vinteren. Slut og slut er vel så meget sagt, den var jo aldrig rigtig begyndt. Men nu skulle det være ganske vist, den er på vej, og jeg vil bestemt også ud at gå i snestormen. Tror dog ikke, jeg går længere end en tur rundt om huset, hvis det altså bliver muligt. For her får vi, i modsætning til hvor Runah bor, næsten altid rigtig meget sne, når det endelig bliver vinter. Og frost får vi også gerne en del af. Nu kan det være, jeg endelig får brug for det fuglemad, jeg har lavet - godt med fedt, frø og andet, som de kan lide. Og lidt til musene skal der også være.
Det ærgrer mig dog, hvis blomsterne tager alt for meget skade, jeg tror, de får et kuldechok. Men måske kan man være heldig, at sneen bliver liggende i hvert fald til mandag morgen, så den kan holde lidt på varmen og dermed passe på alle blomsterne.
Runah, du må have rigtig god arbejdslyst, og jeg håber, at vinteren holder sig væk fra det vestlige, så det bliver godt og nemt at komme frem og tilbage fra arbejdet.
Knus til jer.
|
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 20. marts 2008 15:28:21 |
|
|
He - snestorm i danmark - plusgrader i Grønland - ja den gamle kliche slår næsten aldrig fejl *SS* Her skal vi have plusgrader og varmt, regnvejr m.m. så det kommer til at gå ud over sneskulptur festivalen, der kører i disse dage heroppe
I dag skinner solen så meget og det er så lunt at jeg er gået i forårs-mode og er begyndt på den ultimative rengøring
Hav en dejlig påske
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 20. marts 2008 20:03:02 |
|
|
Ja, og her rejner og hagler det
Meget trist for det er spaniens største højtid hvor de skal gå med Tronerne og det kan ikke lade sig gøre når det rejner .
Så folk her græder og er meget kede af det ( snøft )
Knuser Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 20. marts 2008 22:14:26 |
|
|
Jeg har også mærket det Joan, der er noget der ikke passer... Og nu kommer sneen måske.... Må håbe at den strenge frost, hvis den kommer, kan tage nogle af de edderfede edderkopper, de må altså gerne holdes nede for min skyld.... Eller hvis de bare kunne holde sig ude af vores hus.....
Jeg skal helt sikkert også ud at gå tur hvis det blir snestorm... Hvis altså Anette vil med, hun kommer jo i morgen... Yes... he he....
Life is a rollercoaster |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 21. marts 2008 15:26:41 |
|
|
Meteorologerne har tilsyneladende afblæst snestormen i dag, men til gengæld vil det blive meget koldt i morgen, og vejene kan blive meget glatte i nat.
»Det kan blive rigtig lumsk føre, så man skal passe på, hvis man er i bil,« fortæller DMI's vagthavende meteorolog, Olaf Mathiassen og fortsætter: »det bliver en bidende kold dag i morgen, og påsken bliver generelt vinterlig, selvom der ikke decideret kommer en snestorm.«
Bor man i Nordjylland, vil børn og barnlige sjæle dog stadig kunne glæde sig over sneen og finde kælken frem. I løbet af de næste par dage venter der dem omkring 10 cm sne.
http://www.berlingske.dk/article/20080321/danmark/80321002/
|
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 21. marts 2008 15:54:48 |
|
|
Kære Pia
Det gør mig ondt, at jeres store højtid sådan bli`r regnet væk.
Jeg ved - tror jeg (jeg har jo ikke selv erfaret det) - at det betyder ufatteligt meget, der hvor du bor.
Kan du ikke lave en "regn-gå-væk" dans ?
Hvad gør I så ?
- jeg kan huske hvordan du fortalte, at det at gå med de store Troner betød noget ift. at be om godt helbred for jeres kære. En form for regning der blev betalt, når bønner bønhørtes.
Måske er der en del danskere, der ryster på hovedet af sorgen over ikke at kunne gå den pinefulde vandring, med disse utroligt tunge figurer; men det er jo vigtigt for nogle af katolikkerne.
kh |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 21. marts 2008 20:07:17 |
|
|
Jo, som du nok ved Randi , har Fali lovet GUD at gå resten af sit liv , til gængæl for at jeg blev / bliver ved at være rask .
Og sådan er det med alle dem der går/ bære.
Så når det regner kan de ikke betale deres gæld og det er forfærdeligt for dem .
Samtidigt er der det at alle har en stor forventning til at møde Jesus og Maria og virkelig, så har jeg aldrig oplevet at se så stor smerte når det så regner og det ikke kan lade sig gøre .
Nu har jeg ikke selv den tro, men det kan ikke lade sig gøre ikke at blive berørt af det , når man mærker den smerte fra de stakkels mennesker .
Men i dag regner det ikke og der bliver gået igen så Fali har fået opfyldt sine to gange , altså tirsdag og i går blev aflyst men så går han så i dag , så han er MEGET glad .
Men jeg kan anbefale at har man planer om at komme til spanien , så prøv at komme i påsken , det er en utrolig oplevelse .
Knuser Pia
kærligst Pia |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 22. marts 2008 10:04:34 |
|
|
Hvor er jeg glad for at høre at Fali kunne komme ud at gå med tronerne. Det betyder så meget at det ikke er til at bære når det ikke lykkes.
Men jeg var ikke klar over at de skulle gå flere gamge hvert år, jeg troede kun det var en gang.
Et stort knus til Fali og dig Pia.
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 23. marts 2008 01:25:43 |
|
|
Hmm, ja man kan vel altid gå ned og se om hjemmeværnskutteren stadig ligger godt fortøjet... Der har før været uvorne knejte, der løsnede fortøjningen og politiet måtte have hjælp til at få den på plads igen..
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 23. marts 2008 02:50:56 |
|
|
Først vil jeg lige sige , gos , hvor jeg savner en rigtig gå tur i et sne landskab , og få rigtige røde kinder
Jeg håber i nyder det mens det er der
Tak ! Johnny
Nej det er heller ikke alle der går to gange , men det har Fali så åbenbart bedt om .
Som jeg tror du ved , så har han ikke fortalt mig eller nogen andre hvad han har talt med præsten om , andet at det er for at få mig rask , så jeg ved ikke hvorfor han skal gå to gange .
Men han vil nok være på den sikre side
Jeg syntes jo ellers nok det skulle være nok med en gang , for de er godt nok tunge og han får jo store buler på skuller og nakken
Men han er glad og det er jo det vigtigste
Knuser Pia
kærligst Pia |
|