Forfatter |
Min norske nabo |
mai_lindhart
Brugere

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 01. november 2008 01:01:17 |
|
|
Tænkte lige jeg ville dele hende lidt med jer 
Hun er en skøn kvinde og en dygtig kunstner 
http://homepage.mac.com/linebergseth/Menu33.html |
|
Forfatter |
RE: Min norske nabo |
Marita
Super Administrator

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 01. november 2008 10:35:12 |
|
|
Sikke nogle skønne ting, hun laver, man bliver virkelig glad og faktisk opløftet af at kigge på det. Det var et rigtig dejligt link.
|
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere

Lagt på d. 01. november 2008 11:38:39 |
|
|
http://homepage.mac.com/linebergseth/PhotoAlbum18.html
Hun har selv et par af de her hængende. Dem jeg så var store. Og de er meget specielle. Lavet af pressede blomsterblade, som er limet på lærred og derefter lakeret. De er så fine og tynde, bladene at man slet ikke kan mærke dem på lærredet under lakken.
Det var faktisk det der inspirerede mig til at begynde at presse blade, dem jeg så har anvendt til bogmærker. Jeg har også lavet nogle små gavekort nu, og nogle enkelte store dobbelte kort. Jeg skal sætte nogle billeder ind når jeg når over eksperiment stadiet. Jeg prøver mig jo frem og nogle gange bliver det godt og så arbejder jeg videre med det, andre gange bliver det knapt så godt 
Men det var altså lige de billeder der inspirerede mig til at komme igang  |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 01. november 2008 12:23:07 |
|
|
Hvor er det underligt, mai. Og så alligevel ikke. For selvfølgelig skulle du da sætte lige dette ind lige nu, hvor jeg gik med tanker om at prøve at lave billeder, hvor man (jeg) brugte blade.
Jeg er jo ingen kunstner som jer andre. Jeg elsker at male, men kan ikke male noget, som forestiller noget som helst, jeg pladrer bare en masse farver sammen. Men jeg havde en idé om, at jeg kunne sætte blade på, når jeg havde sat farver på lærredet. Og så kommer du lige med det her link, hvor man kan se, hvordan en ægte kunstner gør det. Det er da vildt inspirerende. Tusind tak. 
|
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere

Lagt på d. 01. november 2008 12:33:57 |
|
|
Vist er du så Marita. Vi er kunstnere på hvert vores område. Man kan ikke være god til alt, vi har hvert vores område hvor vi er eksperter. Også fordi det er forskellige ting vi går op i og dermed får øvelse i 
Og faktisk, da jeg lige "genså" Lines billeder nu, kom jeg også til at tænke på, at en serie med små bitte, 15x15 lærreder med et enkelt blad på ville være flot. Altså en masse af dem sammen 
Det må jeg lige prøve, de er ikke så dyre igen, lærrederne i den størrelse. Og jeg har masser af smukke blade der bare venter på en god og kreativ ide. Hvis det lykkes lægger jeg nok billeder ind  |
|