Forfatter |
Afsked |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 31. marts 2006 11:30:54 |
|
|
Jeg har jo de her rotter uden hår. De er grimme, men dejlige. De giver ikke allergi, derfor har jeg haft mulighed for at have dem. Men nu går den ikke længere. Hannen må have haft en hjerneblødning eller noget, han virker lidt lam i den ene side. Dog virker han ikke til at have ondt, så han har fået lov at gå, også fordi hunnen var så glad for hans selvskab. Hunnen er lam i bagkroppen, og har fået en stor grim knude bagpå. Hun virker til at være generet af det. Hun peb en del i aftes. Hun sidder fast i tremmerne i buret med bagben og halen og skal hjælpes fri.
Jeg bliver nødt til at få dem aflivet nu. Så længe de ikke virkede til at have ondt var det ikke så slemt, men hun virker ikke glad mere, min hun. Uh hvor er det svært at tage beslutningen. Men det gør også ondt at se hende lide. Hannen har det ikke så slemt, men han har aldrig før været alene, så det vil være for synd at lade ham tilbage. Hvor kommer jeg dog til at savne dem.
- mai |
|
Forfatter |
RE: Afsked |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 31. marts 2006 11:38:20 |
|
|
Åhh, Mai, jeg føler med dig, det er sådan en hård og tung beslutning at måtte tage, men jeg tror, når jeg har læst, hvad du fortæller, at du har truffet den rigtige beslutning, både for hunnen, som nok har ondt, og for hannen, der givetvis vil savne sin kone, hvis han skal være hende foruden.
Knus og kram til dig.
Marita |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 31. marts 2006 11:51:28 |
|
|
Det er et dejligt stort bur de har, så jeg må se om jeg kan finde noget nyt at putte i det. Det er bare så svært når man er allergiker. De her rotter uden hår var bare så perfekte, men desværre sjældne, og ikke rigtigt til at skaffe. synd de ikke fik unger, men hun var simpelthen bare for gammel da jeg endelig fandt en han. Uh, der bliver tomt herinde uden deres "hyggesnakken"
Det er noget træls noget når man skal af med sine dejlige dyr. Men alle der har kæledyr kender jo følelsen.
Tak for din medfølelse Marita, det luner
- mai |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Antal indlæg: 812
Lagt på d. 31. marts 2006 11:52:40 |
|
|
Uhh, Mai jeg føler med dig. Jeg kender det godt. Det at skulle tage en beslutning på dyrets vegne. Er det nu....? Kan vi ikke lige se tiden lidt an...?
Jeg fik min 12 år gamle skotte aflivet sidste sommer. Det var en ubeskrivelig hård beslutning. Set i bakspejlet tror jeg, jeg trak den lidt for længe....
På den anden side er vi faktisk mere barmhjertige når det gælder dyr - letter dem for den sidste smerte......
Knus til dig
|
|
Forfatter |
Maj-Britt
Brugere
Antal indlæg: 252
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 31. marts 2006 12:29:43 |
|
|
Puha, det er en lang tung vej hen til dyrlægen, har prøvet det, og lærer det aldrig, det er nok heller ikke meningen at man skal det føler virkelig med dig Mai.
Lever du? Eller eksisterer du? |
|
Forfatter |
Gullvig
Brugere
Antal indlæg: 388
Lagt på d. 31. marts 2006 13:26:59 |
|
|
Kære Mai
ÅÅÅÅÅ Mai, hvor er jeg ked af det på dine vejne, uuuu, hvor jeg kender det, dyr i vores varetægt er jo blevet vores børn ikke.
Kærlige knus
|
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 31. marts 2006 14:38:01 |
|
|
Kære Mai
Jeg føler med dig, det er en meget svær beslutning at tage, men det er heller ikke let at se de ikke har det godt
Tusinde knus til dig, jeg tror du gør det rigtige.
Kærlig hilsen Johnny
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 31. marts 2006 19:54:04 |
|
|
Tusind tak for jeres medfølelse allesammen, det er sødt af jer.
Og ja, de er døde nu. Min søde mand havde sørget for det mens jeg ikke var hjemme og han har fjernet buret og alting. Så det er ovre. Sørgeligt er det, men det var ikke rart at vide, at hun ikke havde det godt.
- mai |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 01. april 2006 20:32:01 |
|
|
Øv, hvor er her tomt uden mine grimme rotter. Men jeg ved de ikke sidder og har ondt mere, men øv alligevel. Jeg savner dem. Rigtigt meget. |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Antal indlæg: 812
Lagt på d. 01. april 2006 21:38:21 |
|
|
Selvfølgelig savner du dem, Mai, det kan ikke være anderledes. Tænd lys for dem og send dem kærlige tanker
|
|
Forfatter |
Maj-Britt
Brugere
Antal indlæg: 252
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 01. april 2006 22:10:17 |
|
|
Jeg kan godt forstå dig Mai, man sidder og venter på de "lyde" der plejer at være, og de er der bare ikke men som du selv siger så har de fred nu, og ja, der er garanteret meget bedre at være der hvor de er nu
Lever du? Eller eksisterer du? |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 01. april 2006 23:56:23 |
|
|
Jeg har altid været meget facineret af rotter, deres evne til at tilpasse sig, deres intelligens, og folks afsky for dem. Så jeg har egentlig altid gernet ville have rotter som kæledyr, de er nemme og søde. Men da jeg er superallergisk overfor alle former for gnavere var det ikke muligt. Men så så jeg det der helt utroligt grimme dyr hos dyrehandleren. En rotte uden pels. Jeg siger jer, den var det grimmeste dyr jeg nogensinde havde set. Sådan en måtte jeg simpelthen bare have, allergi eller ej. Og miraklet skete, jeg fik ikke allergi af den. Den var ikke køn, men den var så sød, den lille hunrotte jeg købte. Selv min mor der ellers slet ikke kan lide rotter måtte overgive sig, jeg fik hende endda til at røre ved den. Og dens bare hud føles så blød og varm som huden på en lille nyfødt baby. Min rotte kom, trods kønnet, til at hedde Victor. Forkortelse af Victory. For det var en sejr at kunne have hende.
Hun var så sød og blid, bed aldrig og elskede chokolade. Jeg tror dens bedste stund var engang min søn havde givet den en påskehare, tænk at have så meget chokolade, at man kan bo i det !!!
Jeg havde håbet jeg kunne have fået unger med netop de gode gener Victor havde, og min søde datter ledte allevegne, i aviser og på nettet og fandt en hanrotte uden hår. Men Victor var for gammel og fik ingen unger. Hannen var sød nok da jeg fik ham, men begyndte efter nogen tid at ville bide, han blev ligesom skæv i hovedet, eller lidt lam i den ene side. Måske det hang sammen ? Victor var glad for selvskabet så han fik lov at blive, trods sine særheder.
Hvor jeg dog savner min lille chokoladeglade kælerotte, men jeg glæder mig over at have haft hende. Hun har givet mig mange gode og sjove oplevelser.
Heldigvis har jeg stadig mine hunde, katte og gøjser. Nogen må have fortalt fuglen at fugle siger pip, for den sidder ofte og siger pip pip pip. Dyr er sjove. De giver os så mange glæder. Og det eneste de forlanger til gængæld er at vi sørger for mad og vand til dem. De stiller så få krav og giver så meget.
|
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 02. april 2006 02:11:03 |
|
|
Kære Mai.
Jeg forstår dig så godt. Det gør så ondt, og savnet kan være - og er - stort i lang tid. Men de glæder, man har af sine dyr, opvejer, føler jeg, de sorger, som også følger med. Dyr er vidunderlige væsener, og så længe man giver dem mad, vand, tryghed og kærlighed, forlanger de intet andet. De er ubetinget loyale, og ingen af dem falder én i ryggen.
Selv har jeg tre gange måttet gå den tunge vej til dyrlægen med en højt elsket kat, men ligesom du har jeg så efterfølgende kunnet glæde mig over de dejlige stunder, jeg har haft med dem, men også over de levende dyr (for mit vedkommende katte), jeg endnu havde og har. Ja, dyr giver meget. Rigtig meget.
Kærlig hilsen
Marita |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 03. april 2006 10:46:33 |
|
|
Hvor er det rart at kunne få lidt ynk og omsorg herinde. Der er ellers ikke så mange der kan føle med mig når de hører at det er rotter jeg er kommet af med. Tusind tak for jer |
|