Forfatter |
SÃ¥ klog man bliver! |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 01. juni 2006 12:37:58 |
|
|
Jep...Jeg har nemlig fået æterisk olie hjem fra Bali....det sted i verden den er aller renest.....6 forskellige slags i forskellige størrelser....Frangipani......En vidunderlig blomst som bliver brugt i både hellige ceremonier og til alle andre højtidelige lejligheder...fantastisk duft...Sandeltræ, Lavendel, jasmin....og...Sakuro og Musk.
Tjaaaa...nysgerrigt ville jeg undersøge hvad i alverden Sakuro var for en olie....og til min store glæde viste dt sig at være olien fra japanske kirsebærblomster....de japanske kirsebær træer gror så bare på Bali.....Og den sidste...musk....altså...alle kender duften....og e eller andet sted i mit baghovede synes jeg at kunne huske noget med at den stammede fra et dyr....Undrsøgte sagen og her var hva jeg lærte: Musk eller Muskos kommer af det indianske "Muschkas" Der betyder "testikler"....noget bekymrende ikke?*G*.....Tæt på testiklerne på moskus hjorten sidder en lille kirtel der danner det eftertragtede duftstof....før i tiden slog man hjortene ihjel for at få det.....men nu om dage har man FARME hvor man jævnligt "malker" hanhjortene....En voksen hjort kan producere ca 50 gram om året.....duftstoffet er jo kendt som duftenes afrodisiakum....og det forstår man jo så*SSS*
Nu jeg ved at dyrene ikke bliver slået ihjel for oliens skyld vil jeg fortsat nyde den skønne duft med ren samvittighed*SSS*
Knus |
|
Forfatter |
RE: SÃ¥ klog man bliver! |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 13:49:11 |
|
|
Hej Happy
Jegimporterer dem selv og sælger hernede.....Ægte Ambra var fra hvaler....men kun få har vist duftet den*SSS* Til gengæld udvindes Ambra i dag fra planten af samme navn....Jeg har den selv i haven*SSS* Dejligt lidt sødmefuld moskusagtig med et svagt strejf af citrus....Den ægte Ambra var skyld i et rent neslagteri af hvaler....så jeg vil helst holde mig til planten. (Kanske ikke så let at malke en hval?*G*)
KNUS |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 14:01:25 |
|
|
http://da.wikipedia.org/wiki/Ambra
Tja......det kunstige Er altså ikke så kunstigt endda...blot noget HELT andet der minder om det i duft*SSS* |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 14:05:24 |
|
|
Øh?hm....plejer ikke at stamme......linket virker først ved kopiering og indsætning....Men handler om at Ambra er et sekret fra kaskelothvalens mave, og at der af og til flyder fodboldsstore klumper i land....Testikelsovs og hvalopkast?....hæ....sikke en smag vi har hvad?*G* |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 14:12:15 |
|
|
Næ.....Men synes du dette er bedre?*G* |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 14:33:31 |
|
|
Mente ikke sådan Riana*SSS* Slet ikke....jeg var bare stadig ved at kløjes i at 2 af de mest poulære dufte kommer fra en kirtel under terstiklerne på en hjort og et mave sekret fra en hval*SSS*
Nu blev jeg forøvrigt lige mystificeret igen.....for i de små trækarruseller jeg har købt hjem med 10 forskellige olier var der så en der hed "Krishna Musk".....søgte på den og fandt ud af de var vældig populær og svær at få fat i.....den er også kendt som "mystic temple oil"
Og jeg ANER ikke hvad det er*G*
Nogen der har erfaringer med Mystic temple olie?
Knus
|
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 14:48:22 |
|
|
Æh...Vil jeg vide det? *GGG* |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 15:03:53 |
|
|
ups....hvis det er noget fra en gibbon abe eller sådan....så står jeg AF*G* |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 01. juni 2006 15:10:16 |
|
|
Jeg ledte lidt på nettet, og det ser lige umiddelbart ud til at det er et blandingsprodukt man kan bruge i stedet for den ægte vare.
Et produkt der hedder: AUROSHIKA INCENSE KRISHNA MUSK FLORAL
indeholder: Auroshikha uses fragrant woods, barks, herbs, and essential oils to create the most extraordinary range of ''true to nature'' fragrances you will find anywhere in the world. . Floral Musk is an environmentally conscious alternative to the use of musk from the musk deer. It mixes the ambrosial richness of musk with essential oils of patchouli and geranium. Its distinctive odor soothes the nerves and calms the senses. Lit in the late afternoon, this incense dissipates the excitement of the day as its sweet richness spreads through the air
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 15:14:33 |
|
|
uuuuhm....lyder jo fortryllende*SSS*
kunne være jeg skulle ofre en på selv at afprøve den*SSS*
(gudskelov*G*)
Hvad så med opium?Det er vist også en blanding ikke? Men af HVAD mon?*SSS* |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 15:17:43 |
|
|
Og Riana...tanken nåede lige at vende...at det der sidder bag testiklerne på en mand...øh...ikke er kendt for velduft*GGG*
KNUS |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 15:35:48 |
|
|
Det tror jeg ikke du skal være ked af*GGG*
Ved du hvad Opium er lavet af? altså duftolien opium...ikke valmuesaften*SSS* |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 15:44:30 |
|
|
Er også vild med duften...købte parfumen til min Mor engang...hun er også meget mørk, i hud hår og øjne....olien er jo basen for parfumen....hjemmelavet duft....mandelolie med æterisk olie...smøres på.....MEGET billigere *SSS*
|
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 01. juni 2006 15:51:47 |
|
|
*Hulker af grin af hvalopkast og testikelsovs* .... hi hi hihi
Put det bare i gryden, mama - det ka da aldrig gå værre end helt galt
Ha en forrygende god dag
Knus heroppe fra - Nuunu |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 01. juni 2006 16:46:19 |
|
|
Griner...nemlig...Ja Riana jeg sælger æterisk olie.....men opium har jeg kun i sådan en lille træ karrusel sammen med 9 andre æteriske olier....har endnu ikke fået dem på netbutikken....kun her i butikken*SS*
Jeg brugte på et tidspunkt lavendel...ikke blot som bedøvende på mine led...men simpelthen fordi jeg var vild med duften.....og dengang var mit liv noget ROD...så det har nok været årsagen*SSS*
Med flere kan man måske komponere sin helt egen personlige duft*SSS*
Jeg bruger nu lavendel helt konsekvent når jeg får besøg af folk der f.eks er kede af det eller nervøse...Nå...det var en helt anden historie*G*
KNUS |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 01. juni 2006 18:26:56 |
|
|
Jeg plejer at bruge lavendel, når den lille er syg, eller hvis jeg selv og familien skal slappe af.
Ellers står den på "Grøn The" eller "Blåbær" lige for tiden :-)
Knus heroppe fra |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 02. juni 2006 11:04:01 |
|
|
Lyder også dejligt*SSS*
KNUS retur*SSS* |