Antal indlæg: 2446 Bopæl: Himmerland Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 20. juli 2006 00:42:24
Ja, så er jeg hjemme igen efter en uge i Kbh.
Det startede jo så meget godt, ganske som ferien plejer, med at vi kørte hjemmefra i øsende regn. Og jeg blev, trods regnbukser ret våd. Men sådan er det at være motorcyklist
Vi ankom til Valby tirsdag aften og tog ind til midtbyen og gik en aftenstur efter maden. Jeg havde det lidt sært i maven, men ikke noget særligt. Onsdag tog vi på strøget. Jeg var godt nok vågnet med mavekrampe, men tænkte, at det nok gik over igen. Om eftermiddagen sms'ede jeg med Marita og vi blev inviteret ud til dem. Det var rigtigt hyggeligt, Marita havde lavet noget dejligt mad til os (du er rigtig god til det med mad Marita) Vi spiste i Marita og Johnnys pragtfulde have. Knut og Siv var der også, det var skønt at møde dem (vi glæder os, Knut)
Det var rigtigt hyggeligt og dejligt, altså lige bortset fra, at jeg begyndte at fryse ganske voldsomt og mavekramperne tog til. Så vi måtte køre hjem ret tidligt. Natten tilbragte jeg så på toilettet med hovedet i en spand. ØV.
Hele torsdagen tilbragte jeg i sengen og på toilettet. Jeg søgte på nettet, feber, mavekrampe, hovedpine....hmmm...alt passede med en gang salmonella. Fredag ringede jeg hjem til min læge og forklarede ham hvordan jeg havde det. Salmonella sagde han, Jeg sender lige noget. Og så fik jeg noget pencilin og opiumsdråber. Opiumsdråber er en fantastisk ting. 15 af dem og jeg kunne forlade toilettet i op til 5 timer. Altså jeg kunne gå i byen og spise sammen med familien fredag aften. Skønt, det begyndte at ligne ferie igen. Lørdag var vi i zoo. Mest for at se de der djævle. Og de var turen værd, simpelthen bare så nuttede. Ellers var turens højdepunkt nok da en pige tabte sin mobil ned til de der sjove "Timon-dyr" Dyrene var helt vilde, en mobil er ikke nogen dårlig ting. De kastede sig over den og pigen hylede i vilden sky. Moderen tæskede løs på de arme dyr med sine solbriller for at redde datterens åbenbart kæreste eje. Heldigvis var der en norsk dame som reddede telefonen op ved hjælp af en kam. Og så var idylen genoprettet, sådan næsten. Skuffelsen var mærkbar hos de små Timon'er. Nu var der endelig sket noget og så tog menneskene bare den sjove ting igen.
Vi spiste i zoo. Maden var udmærket og prisen rimelig.
Søndag var vi så på havnerundfart (jeg huskede selvfølgelig mine dråber) En hel time med guide for 30 kr. i Nettobådene. Absolut værd at prøve.
Mandag alm. hygge og strøgtur. Og lige en tur i botanisk have. Mandag aften var vi i biografen og se piratfilm. Nærmest ingen handling i 2 timer og 35 min. Men den var nu skøn alligevel
Tirsdag var vi i Lejre, det havde vi snakket om i flere år. Så forventningerne var nok sat lige højt nok. Der var rart og hyggeligt. Men solen var hård. Og det var alt for varmt at gå rundt.
Onsdag morgen pakkede vi så vores ting og kørte hjem. I strålende solskin. En rigtig dejlig tur. Min mave har det næsten godt nu, men også kun næsten. Og jeg er træt, mere end normalt. Men har det rimeligt ellers Så trods alt blev det en god uge derovre på øen.
Men....det er nu godt at være hjemme igen
- mai
Redigeret af mai_lindhart d. 20. juli 2006 00:45:37
I betragtning af, hvor dårlig du var, da I var her, synes jeg, at det er helt utroligt, så meget I har kunnet nå at opleve i løbet af ferien. For puha, I kan tro, at det ikke var godt med Mai, og vi havde alle sammen godt nok ondt af hende, da de drog af sted på motorcykler mod staden
Tak for besøget, tak for de pæne ord og tusind tak for din beretning om jeres ferie, jeg synes næsten, jeg fornemmer stemningen i Zoo, som havde jeg været med der .
Antal indlæg: 2446 Bopæl: Himmerland Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 20. juli 2006 10:08:50
Ja, opiumsdråber er en god ting. Men jeg var godt nok syg. Og er stadig noget mat og træt. Men vi havde en god ferie alligevel Nok fordi familien tog al mulig hensyn til mig, holdt mange pauser, holdt øje med hvor toiletter var, og alt sådan noget der kunne lettet lidt på tingene.
Ja, vi havde også svært ved ikke at grine da vi stod i situationen, men forsøgte dog. Men hvor har vi da grint af det siden. De var helt vildt begejstrede for den mobil, de små dyr. Og moderen der fortvivlet daskede omkring med solbrillerne. Hun kunne næsten få dem jaget væk, men så for de over telefonen igen. Ja, det er den slags der gør en tur i zoo rigtig sjov.
Jeg tænkte også, at isbjørnen måtte døje med varmen, men den så ud som om den hyggede sig. Jeg tog en masse billeder af den. Den så virkelig ud som om den bare lå der og nød livet.
Antal indlæg: 1857 Bopæl: Mern, Totemhuset Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 20. juli 2006 10:15:29
Pyha kære Mai, godt du har en god læge, for en salmonella forgiftning er ikke at spøge med.
Uden de dråber tror jeg det ville være svært at opleve ret meget
Den mobil, ha ha, det ville jeg gerne se
Knus Johnny
Er du dig; eller er du inden i
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.