Forfatter |
Dagens dilemma |
Natasja
Brugere
Antal indlæg: 812
Lagt på d. 17. oktober 2006 15:43:31 |
|
|
Foran mig i toget sidder en ikke-særlig-vel-soigneret person. På et tidspunkt nyser vedkommende så kraftigt, at man ikke er i tvivl om der bliver udskilt masser af kropsvæsker. Nyset er ikke afværget på nogen måde og det rammer 2 medpassagerer direkte i ansigtet. Den uheldige person har trods manglende soignering gode maner, så der bliver undskyldt. Ikke bare én gang men 2 gange idet ’de ramte’ ikke reagerer. Der er ikke en trækning at se i deres ansigt. Lidt senere ser jeg dem begge tørre sig diskret i ansigtet.
Bagefter tænker jeg over, hvordan jeg selv ville have reageret. Selvom situationen var komisk, tror jeg, jeg ville være blevet godt sur. Om jeg ville reagere spontant eller om jeg ville kunne nå at hidse mig lidt ned, ved jeg ikke....
Senere igen kommer jeg i tanke om, at tuberkulose er blevet mere udbredt på det sidste, og at det eksempelvis kan smitte i ovenstående tilfælde......
|
|
Forfatter |
RE: Dagens dilemma |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 17. oktober 2006 16:06:09 |
|
|
Kære Natasja
Er der ikke lidt det der med at få blikket på "uendeligt" og så bare være stenstøtte-agtig? (svært at forklare, hvad jeg mener, men håbe at du forstår?) jeg oplevede det i kbh, da jeg gik rundt i byen *SS*
Hvis det var sket for mig, ville jeg have reageret på en eller anden måde, det ligger til min natur, måske med en bemærkning om at huske at have et lommetørklæde med, eller whoa, der er sgu fut i dig ... eller måske noget helt tredje, (for jeg kan ikke være en stenstøtte eller en "garder-husar" (?) men jeg ville have tørret mig for - uf - det er de færrestes kropsvæsker, der får lov at sidde på mig *G* Og da slet ikke fremmedes!
Knus, Nuunu
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 17. oktober 2006 16:21:51 |
|
|
Ja et prosit er da vist på sin plads her
Jeg tror nok jeg ville tøre mig i ansigtet, der er jo ingen der syntes om at få smurt andres .... ud i hovedet.
Knus Johnny
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 17. oktober 2006 16:31:29 |
|
|
Ha-ha ! Nuunu !
Sådan ville jeg også ha reageret , på en sød og kærlig måde.
Han var jo sød og sige ondskyld , vi kan jo alle komme ud for uheld
Men jeg ligger nu også mærke til de sten ansigter når jeg er i dk . men er god til at få folk i snak og få vendt ( lyset )
Jeg elsker at køre i tog for der er tid til at snakke
Knuser Pia |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Lagt på d. 17. oktober 2006 20:46:26 |
|
|
Ha ha: Er der ikke lidt det der med at få blikket på "uendeligt" og så bare være stenstøtte-agtig? Det er rigtig godt udtrykt. Kendte det ikke.
Tror desværre ikke jeg ville kunne reagere på den måde; jeg er for primitiv. Jeg er ikke istand til at sætte blikket på: uendeligt. Jeg tror altså, jeg ville udbryde: AADD, hvor ulækkert.
Så for det ikke skal ske, jeg kommer i den situation, må jeg vist helre sørge for, at undgå at sidde overfor mennesker jeg ikke vil dele kropsvæsker med
|
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 17. oktober 2006 22:28:50 |
|
|
Kæreste Natasja
Det bliver nok svært hvis du ser hvor mange dråber vi sender ud bare ved at sige et ord , vil du blive meget overrasket .
Så måske du skal iføre dig rejnfrakke og et tøreklæde for munden ti-hi !
Sådan for at være på den sikker side
Knuser Pia
|
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Lagt på d. 18. oktober 2006 10:30:10 |
|
|
Ok, jeg indrømmer, jeg nok er lidt hysterisk anlagt når det gælder baciller
ps vidste du, at det sted der findes flest baciller, er på indkøbsvognes håndtag?
|
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 18. oktober 2006 10:36:52 |
|
|
Jeg troede det var på telefoner der var flest baciller
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Lagt på d. 18. oktober 2006 10:50:20 |
|
|
Det skal du ikke være ked af. Det kan være, det var før vi alle rendte rundt med hver sin mobil. Telefonbokse findes jo næsten ikke mere.
Mange butikker indrømmer jo osse, at de aldrig rengør indkøbsvogne og kurve
|
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 18. oktober 2006 12:14:01 |
|
|
Ja , det har jeg fundet ud af en dag jeg skulle bruge sådan en vogn . AD ! siger jeg bare jeg fik fat i noget der var meget slimet og der var ikke et sted jeg kunne få vasket finger og den dag ingen parpir i tasken .
Indrømmer jeg er altså heller ikke så meget for den slags
Knuser Pia |
|