Tja
Jeg fik fik et nyhedsbrev i dag.....Som lige trickede mig, Jeg ville ELSKE at være med 2007
Scandinavian Center for Shamanic Studies
Halvvejs er vi her ved Kyndelmisse, halvvejs mellem vintersolhverv og forårsjævndøgn. Sjælen strækker sig, vågner langsomt til lysere dage og tiden for ny vækst. Dette forår sætter vi også nye skud, og prøver noget helt nyt, nemlig en:
SHAMANISTISK ARBEJDSFEST, 25. maj til 6 juni.
Vi inviterer jer, der har været med på vores kurser til en arbejdende og shamanistisk fejring af Åsbacka, vores dejlige, nye retreat- og undervisningssted, som ligger i en lysning på Hallandsåsen i Nordskåne. (du kan se lidt mere om Åsbacka her)
Skønt stedet som helhed er i fin stand, er der nogle fornyelser og istandsættelser, vi gerne vil lave. Nogle af jer har allerede besøgt stedet og har spontant givet en hjælpende hånd. Det har fået flere folk til at foreslå en arbejdsfest, a ”painting party” på engelsk, en ”dugnad” på norsk. Og det er det vi vil gøre. Fra pinseferiens start holder vi et træf, hvor vi bygger, synger, slår hø, laver trommerejser, maler vinduer, går ture i skoven, saver brænde, vasker op, er alene og sammen med venner, holder ceremonier i cirklen, finder kraftsteder – og maler noget mere.
Vi har aldrig prøvet sådan noget her før, så vi føler os frem. Vores hensigt er at kombinere praktisk, fysisk arbejde med shamanistisk praksis, og samtidig nyde livet i fællesskab. Du kan læse den fulde beskrivelse af træffet her .
DE NYE FORÅRS OG SOMMERKURSER
I disse dage sender vi bunkevis af vores nye kursusfoldere ud med jordpost. En stor TAK til jer, der har tilbudt at modtage en god håndfuld til at dele ud på steder som beboerhuse og biblioteker.
Du kan også se alle de nye kurser, vi har planlagt frem til efteråret, på hjemmesiden her.
Første grundkursus er i København, d. 23.-25. febr. Der er måske lige et par pladser tilbage til de hurtige. Det næste grundkursus derefter er i Århus, 27.-29. april.
Arbejde omkring sjæletab er temaet for Jonathans kursus i store bededagsferien 2.-6. maj. Der er plads til 18 deltagere på det dejlige kursussted, Psykoterapeutisk Center i Nordjylland. I de seneste år har Jonathan lagt stor vægt på, at dette kursus både er for folk, der vil bruge arbejdet med sjæletab i en praksis med andre mennesker, og for folk, der vil bruge erfaringerne mere personligt, til at berige deres egen shamanistiske læreproces.
Kurset om sjælehentning er det eneste kursus Jonathan kommer til at holde i Danmark i år. Derudover er der chance for at møde ham, når han holder foredrag om ”Shamanens Univers” på Copenhagen Spiritual Festival d. 28. april. Du kan se mere her .
Sommerkurserne i Sverige
Som del af vores sommertradition holder Jonathan sommerkurser på Tokalynga, i år fra 19. – 29. juli. Det er først udvidet grundkursus, der starter om torsdagen efterfulgt af Shamanistisk dans og Ritual.
I august afholdes det intensive kursus Shamanistisk Rådgivning 1, som Jonathan underviser sammen med Kirsten Slots i skønne Väddö nord for Stockholm. Her er kun plads til 12 deltagere.
Efterårs Sejd på Hallandsåsen
Ved efterårs jævndøgn holder Annette sejdkursus på Åsbacka. Det er første gang vi holder kurset på engelsk her i Skandinavien, så en international gruppe har mulighed for at arbejde sammen om sejden og inspirere hinanden i det nordiske landskab, som sejden er udsprungen af.
Annette udøver og anser sejd for en videregående shamanistisk disciplin. For at deltage må du derfor have solid basis i din shamanistiske praksis og rejse Hvis du er i tvivl, så tøv ikke med at kontakte Annette i rigtig god tid før kurset – for eksempel i dag – så vi eventuelt kan planlægge en for-træning for dig.
Du kan læse mere om vores tilgang til sejd i artiklen ”I Vølvens Spor”, Den er netop kommet på hjemmesiden i en udvidet, nyrevideret udgave, der afspejler den udvikling Annettes sejdarbejde har taget de seneste år.
Et dejligt forår ønsker vi jer med glæde og fred, og håber at vi ses i kredsen.
Fra os ved
Scandinavian Center for Shamanic Studies
....Men med mand og børn og butik in mente, går det ikke....Men måske en af jer andre kunne og ville*SSS*
Ja, jeg kiggede faktisk for et par dage siden på deres hjemmeside og så det samme. Og i går med posten kom så til Johnny programmet, som også du har fået.
Jeg kan kun anbefale deres kurser. Har deltaget i flere af dem og ville VILDT gerne med på nogle af dem. Men fem-seks dage er meget længe at lade misserne være alene. Derfor er vi desværre nødt til at nøjes med kurser, som falder fredag-lørdag-søndag.
For mig ville det være en drøm, som gik i opfyldelse, hvis jeg kom med på nogle af kurserne, som der er rigtig mange af i den kommende sæson. Jeg har i forvejen Grundkurset (som er forudsætningen for de fortsættende kurser), Sejd, Shamanistisk Sang og så et mere.
Jeg ville utroligt gerne på kurset om Shamanen og Døden, men det er, som jeg kan se det, ikke på programmet i denne sæson.
Antal indlg: 2480 Bopl: Spanien Tilmeldt: 20.02.06
Lagt p d. 08. februar 2007 12:56:50
Det lyder da helt vildt dejligt .
Desvære kan jeg heller ikke se at få råd ellet tid det næste års tid .
Men måske en anden gang , det lyder i alttilfælde som noget jeg godt kunne tænke mig .
Knuser Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
Spring til debat:
Besgende
Gster online: 5
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er ndt til at logge p for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.