Netop i dag udsendte Hofmarskallatet så den ventede meddelelse, at Hans Kongelige Højhed Prins Joachim har forlovet sig med frøken Marie Cavallier. Parret indgår ægteskab til næste forår. Efter brylluppet har vi en ny prinsesse i kongehuset og Danmark, eftersom Marie Cavallier efterfølgende skal tituleres Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie.
Det var en rigtig god nyhed for en kongehus-fan som jeg. Nu synes jeg godt nok, at frøken Cavallier minder ufattelig meget om Kronprinsesse Mary af udseende. Eller er det bare noget, jeg synes?
Men fra næste forår har vi altså en Prinsesse Marie og en Kronprinsesse Mary i Danmark.
Hofmarskallatets meddelelse:
H.K.H. Prins Joachim forlovet med frøken Marie Cavallier
Amalienborg, den 3. oktober 2007
Hendes Majestæt Dronningen og Hans Kongelige Højhed Prinsgemalen har den glæde at meddele, at Hans Kongelige Højhed Prins Joachim har forlovet sig med frøken Marie Cavallier.
Statsrådet har i dag, onsdag den 3. oktober 2007, været forsamlet på Christiansborg Slot under Hendes Majestæt Dronningens forsæde. Efter indstilling fra statsministeren meddelte Hendes Majestæt i medfør af tronfølgeloven af 1953 samtykke til, at Hans Kongelige Højhed Prins Joachim indgår ægteskab med frk. Marie Cavallier. Brylluppet vil finde sted i løbet af foråret 2008. Efter ægteskabets indgåelse vil frk. Cavallier blive tituleret Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie.
Frk. Marie Cavallier er fransk statsborger og tilhører den romersk-katolske kirke. Det er frk. Cavalliers ønske at overgå til den evangelisk-lutherske kirke i forbindelse med ægteskabet og ligeledes at indgive ansøgning om dansk indfødsret, således at hun løses fra sit franske statsborgerforhold.
Dejligt
Ja navnet er jo altså også 2 udgaver af samme navn*SSS* Men smukke er de jo begge...Og er Marie ligeså klog og stærk som Mary, så kan ingen vist være utilfredse*SSS*
Antal indlæg: 2480 Bopæl: Spanien Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 03. oktober 2007 16:01:06
Tillykke til Joachim og Marie
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.