Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg05. Januar 2025 00:17
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12152
Arbejde i fys...: 9983
Pesten: 8310
I Have a Drea...: 7843
Fra bindebrev...: 6640
Fysisk medieskab: 5353
Besøg IKKE e...: 5252
Waverly Hills...: 5213
Et håbløst ...: 4847
Den røde Løber: 4643
Poveglia øen...: 4568
Problemer, de...: 4165
Winchester My...: 4146
Navnet - etik...: 4087
Dykning: 3995
Navneskifte e...: 3987
Net- og andre...: 3947
Spøgelsesjagt: 3833
Bekendtgørel...: 2383
Den sidste dag: 1999
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4845]
. Eagle Road [1583]
. Trommeværkstedet [1398]
. Dansk Parapsyko... [1117]
. Mona Lindell [1028]
. ORENDA [974]
. Paranormal Efte... [956]
. MUTARE.DK [943]
. CIB software [943]
. Filmen om Krist... [889]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Dagens gode nyheder
Forfatter Organdonor?
Meditator
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 123
Bopæl: Shangrila, Vendsyssel
Lagt på d. 26. marts 2008 10:39:05
En god nyhed for en ung mand i koma: Han vågnede op efter at være vurderet som hjernedød:

http://ekstrabladet.dk/112/article987611.ece

Mvh.
Mogens
http.//fritforum.freeforums.org/portal.php
Forfatter RE: Organdonor?
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 26. marts 2008 11:10:52
Uha ! det var da godt det gik som det gjorde smiley
Knuser Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 26. marts 2008 14:00:04
Brrrrr....Jeg har altid sagt de bare kunne bruge "reservedelene" hvis min hjerne døde, m,en må sige det giver grundlag for et godt mareridt det her....På den anden side.....hvis først de fjerner hjerte osv....mærker jeg det jo ikke alligevel....hmmmm*SSS*
Meditator
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 26. marts 2008 14:41:27
Jeg tror ikke de bruger narkose på "hjernedøde"!

Det er en kritisk affære, for organerne skal helst tages ud hurtigst muligt. Det er jo begrundelsen for hjernedødskriteriet.
Nu viser det sig, at man ikke kan være 100% sikker på diagnosen "hjernedød".

I øvrigt vil man i fremtiden aldrig kunne transplantere hjerner fra organdonorer, før et nyt dødskriterie er besluttet!!!

I dette tilfælde endte det lykkeligt i allersidste øjeblik, og evt. tidligere fejltagelser vil man aldrig opdage. Mon det får nogle konsekvenser eller kalkulerer man med en vis statistisk fejlrate?

Mvh.
Mogens
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 26. marts 2008 15:06:08
Tja
Alting KAN gå galt.....Maskinerne kan også svigte lige længe nok til at man bliver erklæret hjernedød, vil jeg tro....Men hvis jeg i hovedet kalkulerer sandsynligheden for at præcis JEG skulle opleve det her, med sandsynligheden for at mine organer evt kan redde et ungt liv, eller synet hos en blind, elller....ja whatever.....så har organtransplantationen i mine øjne stadig odds med sig*SSS*

Men gudskelov den unge mand klarede det*SSS*

KNUS
Empyrium
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 26. marts 2008 19:24:10
Det er desværre noget der sker med jævne mellemrum. Det er ikke mere end 1-2 år siden jag læste om en kvinde fra Argentina, (Det var ihvertfald i Sydamerika), hun var ogå erklæret død, kunne ikke røre sig, og "vågnede" først da hun blev lagt på stålskuffen, og skulle skubbes ind i køleboksen, som man ser dem på film. Var hun først kørt ind i boksen, så var hun frosset ihjel....

Man kan ikke lade være med at tænke på om der nu ikke ER noget om det man ind i mellem hører, med at der er fundet eksempler på middelalderlige kister, med kradsemærker indvendig....
Godt nok siger "eksperter" at det ikke er sket, det er bare historier, men jeg ved nu ikke....

Life is a rollercoaster
Tandpastaguru@hotmail.com www.empyrium.dk
Meditator
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 26. marts 2008 19:48:48
Vi skal ikke så langt tilbage som Middelalderen. Jeg hørte om sådanne tilfælde i en TV-udsendelse om Assistentskirkegården i København. Kirkegården blev anlagt under den store koleraepidemi, hvor man manglede plads til at begrave de mange døde. Gravere har fortalt om gamle kister, som indeholdt skeletter i forvredne stillinger og også om kradsemærker.

Hjernedødskriteriet skulle være et sikkert dødskriterie, men alligevel hører vi om mennesker, der ligger i respirator med alle livsfunktioner i behold og holdes "kunstigt" i live. Det er et godt spørgsmål om de er døde eller levende, man ved blot, at de dør når respiratoren slukkes. Men der er også mennesker, der kommer til bevidsthed og får livet tilbage.
Gad vide om vi får flere oplysninger om den aktuelle sag, og hvad årsagen var til at han blev erklæret hjernedød. Måske var der tale om sjusk eller en beklagelig fejl.
Det er afsløret, at zombier på Haiti er mennesker, der får en gift, som tilsyneladende lammer alle målbare legemsfunktioner, og når giftens virkning har fortaget sig, bliver de gravet op igen og er nu forvandlet til viljesløse, hjerneskadede zombier.
Men lægevidenskaben opdager ikke, at de er i live.
Mvh.
Mogens
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 26. marts 2008 21:12:04
Gos ! en væmmelig tråd smiley
Det har været i mine maridt da jeg var barn , jeg syntes det er så forfærdeligt at den slags kan ske , UF !
Jeg har tænkt en del over disse maridt efter jeg kom til at bo her , for her bliver man jo begravet / muret inde , inde for 24 timer .
Jeg ville gerne have lidt mere tid , til at forlade min krop ti-hi ! og en sikkerhed for at jer er død.
Knuser Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Runah
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 26. marts 2008 21:47:03
ja - ens værste mareridt næsten : at blive begravet levende eller muret inde eller låst inde i en dyb kælder...og så til dette her :at høre sig selv blive erklæret hjernedød, fordi nogle ledninger til teknikken måske ikke virkede...eller ??

Så noget af en film, sent i aftes : en hjerneforsker, der stod over for en hel masse glas med med hver sin hjerne inden i og så var der een af disse hjerner, der var levende og ret intelligent ( en kvindehjerne... *S* ) og han kunne kommunikere med den/hende....
Så ikke filmen færdig, men mener den ender med at han forelsker sig i den 'søde kvindehjerne' og får den puttet ind i en meget flot kvindes krop.... og happy end ...smiley

Forkert tråd og ikke specielt relevant her......men Ekstrabladets indslag er næste lige så sært og uhyggeligt.

Knus Runah
Redigeret af Runah d. 26. marts 2008 21:53:00
www.123hjemmeside.dk/digtercafe
Empyrium
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 26. marts 2008 22:19:29
Runah skrev:

og så var der een af disse hjerner, der var levende og ret intelligent ( en kvindehjerne... *S* )

Aha, det var altså en science fiction film Runah.... smiley

Life is a rollercoaster
Empyrium
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 26. marts 2008 22:35:52
Assistenskirkegården i København blev taget i brug den 26 maj 1757, efter at der havde været problemer med plads til at begrave de døde, ved den sidste pestepidemi i København.
Man begravede simpelthen de døde, nogengange op til 5 kister ovenpå hinanden, så højt i jorden på grund af pladsmangel, at der ikke var nok jord på gravene, til at forhindre stanken i at sprede sig. Da den sidste pestepidemi var på sit højeste, var der meget varmt, og det gjorde jo ikke situationen bedre.
Derfor oprettedes assistens kirkegårde...

Angående hjernedødskriteriet, er det et sikkert kriterie, for såvidt at lægerne kan konstatere det med sikkerhed. Det er helt klart gået galt i det tilfælde fra Oklahoma, den stakkels mand har IKKE været hjernedød. Er man først hjernedød, er der absolut ingen mulighed for liv igen. Livet er uopretteligt udslukt. Man kan holde kroppen i en form for kunstigt live, men der vil aldrig kunne blive liv, mennesket kan aldrig vågne, og kroppen vil dø så snart maskinerne slukkes.
Mange forveksler hjernedød med koma, og det er ikke det samme. En person kan ligge i koma i mange, mange år, og pludselig vågne op, men er et menneske hjernedødt, vil det aldrig vågne igen.

Life is a rollercoaster

Redigeret af Empyrium d. 26. marts 2008 22:36:52
Meditator
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 26. marts 2008 22:39:30
Hej

Jeg læste om sagen i dag i gratisavisen 24 Timer, og søgte på historien i danske medier. Ekstra Bladet blev den første, og jeg satte derefter linket på her i tråden. Men der er andre udgaver, her er JP:
http://jp.dk/udland/usa/article1302043.ece

Her er TV2: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10950210.html

TV2Bornholm : http://www.tv2bornholm.dk/moduler/tv2nyheder/?id=10950210

BT : http://www.bt.dk/article/20080324/nyheder/80324034/

Ved at Google på "Zack Dunlap" får man mange sider med links til historien

Lægerne erkender at have begået en fejl, men Zack Dunlap var både røntgenfotograferet, fået målt EEG og skannet i hjernen uden at man fandt hjerneaktivitet eller blodgennemstrømning.
Så hvad bestod fejlen i? Hvordan kan man med sikkerhed konstatere hjernedød?

Mvh.
Mogens
Redigeret af Meditator d. 26. marts 2008 22:43:19
Meditator
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 26. marts 2008 23:25:18
Lidt stof om begravelse af skindøde:

http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=6580

http://www.2200.dk/kultur/canm.asp?id=109

Den sidste pest-epidemi var i 1711, og Assistenskirkegården blev taget i brug i 1760.
I 1853 udbrød den store koleraepidemi, hvor ca. 5000 mennesker døde.
I gennemsnit regner man med, at der ligger 13 mennesker begravet på hvert gravsted!

Mvh.
Mogens
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 27. marts 2008 08:24:38
Sikken en debat - det gyser lidt i mig; men emnet er jo evigt aktuelt et eller andet sted.

Jeg har altid - eller så længe jeg kan huske, tænkt at det var en selvfølge, at jeg ville være organdonor - kunne andre få "glæde" af mig, så...
Jeg har et kort i min tegnebog, og har givet familien besked, jeg er dog ikke registreret. Hvorfor er jeg ikke helt klar over, måske fordi jeg har set Monty Pythons "Meaning of life".
Den film, du nævner Runah, den ville jeg nu godt have genset - den er både morbid, men også sjov og meget meget "sød"
"Bum badibum badibum badibum badibum..... bumbumbum" kan huske melodien endnu smiley

H.C. Andersen var efter sigende meget nervøs for at blive begravet, mens han "bare" var skindød, og bar derfor et kort med teksten : "jeg er ikke død, jeg er bare skindød".

og efter fortællingen om den unge mand, der vågnede op igen efter at han var blevet erklæret hjernedød - ja, så kan jeg egentlig godt forstå H.C Andersen.

Gad vide om der ændres på nogle procedurer efter dette....

Man behøver vel ikke engang at gå så langt tilbage i tiden, som til massegrave under pest - jeg kan godt forestille mig, at der har været nogle som er blevet levende begravede både under 2.verdenskrig og under andre krigshandlinger, hvor større grupper af mennesker er blevet dræbt, skubbet ned i en stor fællesgrav og derefter dækket til af jord.
Det giver nogle uhyggelige perspektiver, og jeg tror, at jeg ville være taknemmelig for at få en sidste kugle, inden jeg blev smidt ned i sådan et hul - selvom man siger - at så længe der er liv, er der håb.

Men altså denne debat lagde jo ud med en god nyhed - og det må have været vildt fantastisk for den far, der var ved at sige farvel - pludselig at se livstegn og få dage efter at have sin søn helt tilbage igen.
Det må være som at opleve et mirakel smiley
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Runah
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 27. marts 2008 09:10:08
Empyrium skrev:[b]
Runah skrev:[/b]
og så var der een af disse hjerner, der var levende og ret intelligent ( en kvindehjerne... *S* )

Aha, det var altså en science fiction film Runah....smiley

ha ha - men alligevel nok meget tæt på sandheden, ikke sandt..( kan du så nære dig Empyrium...smiley )

knus Runah

www.123hjemmeside.dk/digtercafe
Empyrium
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 27. marts 2008 14:42:34
He he smiley

Life is a rollercoaster
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1557870 Unikke besøg