Forfatter |
Jeg har meldt mig til |
Anemone
Brugere
Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 11. september 2008 14:53:24 |
|
|
et kursus i mindfulness.
Har ofte tænkt på det, nu gør jeg det. Det starter på mandag.
fra kursus katalog:
Underviser: Dorte Eberth
Beskrivelse: Dette kursus i Mindfulness vil træne din opmærksomhed og tilstedeværelse nu og her.
Mindfulness er baseret på en meditationsteknik som støtter processen at gå fra fravær til nærvær.
Der vil blive arbejdet med forskellige meditationer og lette kropsøvelser som yoga og træning af åndedræt.
Det vil give dig nogle konkrete muligheder for at formindske, ændre dit forhold til stress og andre stressrelaterede lidelser, såsom træthed, angst, bekymring og oplevelsen af at være fraværende.
Mindfulness er en meget effektiv måde at styrke sig selv på, og komme mere i kontakt med de områder i dig selv der reducerer din livsenergi. Kurset vil give dig mulighed for at lære noget om dine tanker, følelser og handlinger som præger din dagligdag, dit helbred, din væren. En meditativ praksis skaber: Afspænding, nærvær, fokus, overblik, klarhed og centrering. Desuden kan meditation bidrage til at afspænde forstyrrende tanker, reducere angst, mindske og opløse stress, afbalancere centralnervesystemet og lindre depressive tilstande.
Du skal være indstillet på at lave hjemmearbejde en periode hver dag.
Du vil få udleveret matriale med øvelser og CD´er med kropsscanning og guidede meditationer
Jeg tror jeg går noget rigtig godt for mig selv og min krop med mindfulness
Kærlig hilsen
Anemone
"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen |
|
Forfatter |
RE: Jeg har meldt mig til |
Tara
Brugere

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 12. september 2008 06:37:54 |
|
|
Hvor fint Anemone 
Jeg er ved at læse en bog om mindfulness, og bare det at læse bogen " er noget der rykker".
Bogen hedder "Mindfulness. Ansvar, selvindsigt og fuld tilstedeværelse" og den er skrevet af Charlotte Mandrup.
Den kan anbefales 
Jeg er sikker på, at du bliver glad for det kursus
Det er hjælp til selvhjælp, på en god måde - synes jeg, og jeg ville ønske, at jeg havde råd til at følge et forløb, som en fysioterapeut heroppe afholder. Men nu prøver jeg sådan lidt "gør det selv" 
God fornøjelse 
kh Randi |
|
Forfatter |
Alexandra Shirley
Brugere
Antal indlæg: 144
Bopæl: Ballerup
Lagt på d. 12. september 2008 20:32:22 |
|
|
Jeg meldte mig til et skrivekursus (tude) men måtte melde afbud fordi jeg ingen barnpige har i hverdagene (heller ikke i weekender)...
(man må gerne trøste og give mig tonsvis af opmærksomhed på den konto) |
|
Forfatter |
Tara
Brugere

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 18. september 2008 18:06:11 |
|
|
Kære Alexandra
Trøste, trøste trøste og kram i tonsvis.
Æv også, at du måtte melde afbud.....måske kan du starte et lille "gør det selv" og låne noget om om emnet på biblioteket.
Det er ikke det samme - men det smager vel lidt - og måske kan du opsnuse en studiekreds, der mødes på tidspunkter, hvor det kan lade sig gøre for dig at være med - eller du kan starte en op.
Lidt som før i tiden med strikkeklubberne. Det var ikke så koncentreret; men hvis du/I vil have litteratur på dagsordenen, så kan det lade sig gøre - og måske kan I mødes hjemme hos dig, når børnene er lagt i seng....?
Bare nogen tanker der popper op.
Det skal nok lade sig gøre før eller siden - og indtil da, kan du fx skrive et lille eventyr om, hvordan det gik med den lille bogorm, der så gerne ville lære at skrive selv Valg af dyr er selvfølgelig et forslag 
kh Randi |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 18. september 2008 18:09:45 |
|
|
Anemone, hvordan er det gået med dit kursus ?
Alexandra, jeg melder mig i koret af trøstere  |
|
Forfatter |
Alexandra Shirley
Brugere
Lagt på d. 18. september 2008 21:10:34 |
|
|
tak til jer begge - og til Tara. Den lille bogorm (griner højt).
TAk for jeres sympati. Det var altså dejligt. |
|
Forfatter |
Anemone
Brugere
Lagt på d. 21. september 2008 00:21:50 |
|
|
Jeg fik brev først brev om at mit 1. kursus var aflyst, men jeg kunne komme med om onsdagen i stedet. Hvad sker der så? Jo, igen brev fra Fo, at dette kursus også var blevet aflyst. Brevet kom dagen før kursus start.
Og jeg villle meget hellere på kursus end have mine penge retur.
Jeg er faktisk rigtig ked af det.
Og også irriteret,
Jeg havde på grund af flytning til om onsdagen, været nød til at lave aftalen med min "hjemmehjælp" om. Jeg har ikke kræfter og luft til at bære tøjet ned i vaskekælderen, der er mega tunge branddøre og trapper også i vores snorklede kælder, så derfor har jeg hjælp på.
Og det var en hulens besvær at ændre datoen for min "hjemmehjælp"
Og så bliver det aflyst. Og nu kan hjælpen ikke flyttes tilbage, da der jo fra firmaet side er et puslespil de skal få til at gå op.
Så ØV!
Og jeg havde også måtte aflyse min Line Dance, da kurset i mindfulness var blevet flyttet til onsdag hvor der var Line Dance!
Heldigvis fundet et andet sted hvor jeg kan starte på Line Dance.
Men lige nu er jeg fuldstændig mørbanket i hele kroppen af at rydde op efter håndværkerne. Av, av av, min ryg, og jeg kan næsten ikke stå på benene, de er som tykke bundkarn pæle. Især mit venstre ben kan jeg næsten ikke løfte. Gad vide hvorfor? Det er nok vrid, og op og ned af stigen, og gulvvask mindst 7 gange.
Og bære kasser med ting der har været pakket ned osv.
Men når jeg får hvilet et par dage, er det okay igen, og badeværelset er bare blevet så flot.
Jeg kan dog ikke tage bad før næste lørdag, det er noget med fugerne og vandtæthed.
Tak fordi du spurgte ind Mai, det er skønt med din fine empati.
Knus
Kærlig hilsen
Anemone
|
Forfatter |
Alexandra Shirley
Brugere
Lagt på d. 21. september 2008 12:02:24 |
|
|
kan du ikke bare få dine penge tilbage ? |
|
Forfatter |
Anemone
Brugere
Lagt på d. 22. september 2008 01:00:44 |
|
|
Hej, som jeg skrev i de første linier, ville jeg hellere have været på kursus end have min penge tilbage. Jeg havde i den grad set frem til det.
Og jo, naturligvis fik jeg mine penge tilbage.
mvh
Kærlig hilsen
Anemone
|