Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg28. Marts 2024 10:04
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12096
Arbejde i fys...: 9929
Pesten: 8249
I Have a Drea...: 7615
Fra bindebrev...: 6580
Fysisk medieskab: 5302
Besøg IKKE e...: 5202
Waverly Hills...: 5157
Et håbløst ...: 4792
Den røde Løber: 4579
Poveglia øen...: 4512
Problemer, de...: 4109
Winchester My...: 4095
Navnet - etik...: 4028
Navneskifte e...: 3937
Dykning: 3930
Net- og andre...: 3893
Spøgelsesjagt: 3781
Bekendtgørel...: 2327
Den sidste dag: 1949
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4770]
. Trommeværkstedet [1366]
. Eagle Road [1337]
. Dansk Parapsyko... [1099]
. Mona Lindell [1008]
. ORENDA [961]
. CIB software [927]
. MUTARE.DK [923]
. Paranormal Efte... [886]
. Filmen om Krist... [869]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Dagens gode nyheder
Forfatter Papir
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 13. marts 2009 12:36:52
I dag havde posten en stor kuvert med til mig. Og i den var der det flotteste håndlavede papir. Det er simpelthen bare så flot. I noget af det er der små blomsterblade og i andet er der hele forårsblomster.
Nogen af jer kender vist godt til min passion for papir. Og til jer der ikke gør, så er jeg meget facineret af papir og har svært ved at gå forbi når jeg ser spændende papir i en butik. Jeg har stakkevis af smukt papir i alle afskygninger. Som regel klipper jeg det i a4 og gemmer det i plastic etuier, så det ikke tager skade smiley
Og i dag har jeg så fået rigtigt håndlavet papir. Sådan noget helt unikt noget som kun findes i ark af hver. Så gæt lige om jeg er glad. Jeg kan se, at noget af det skal i ramme og hænges op smiley Altså, det er virkeligt så fint. Ren kunst.
Jeg har ofte drømt om at lave papir selv, og trangen er godt nok ikke blevet mindre nu hvor jeg har set hvor fantastiske resultaterne kan blive.
Forfatter RE: Papir
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 13. marts 2009 12:40:11
Jeg har lavet en masse "franske anemoner" i papir, og ville have lagt billeder herind, men kunne bare ikke få det til at virke.
Men jer der har facebook kan se dem her :http://www.facebook.com/album.php?aid=68459&id=731275997&ref=mf
Og jer andre, har i lyst til et kig, så sig til, så forsøger jeg igen med at lægge dem ind her, det kan jo ikke passe det ikke kan lade sig gøre smiley
Forfatter RE: Papir
Runah
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 13. marts 2009 13:00:28
Jeg kan også godt lide papir og gemmer også tit noget der er smukt... smiley

De der franske anemoner kan du da sælge i en forretning eller noget - de er bare så søde og lyser så gevaldig op her i før-foråret...

Knus


Ofte finder vi vejen, efterhånden som vi går hen ad den..
www.123hjemmeside.dk/digtercafe
Forfatter RE: Papir
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 13. marts 2009 13:18:15
Det kunne være så fedt hvis de kunne sælges, for det er så sjovt at lave dem, men jeg har jo altså efterhånden temmeligt mange smiley
Men jeg har altså svært ved at få stoppet igen, det er sjovt at lave dem og spændende at sætte farverne sammen i buketter.
Forfatter RE: Papir
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 13. marts 2009 21:26:07
Nej nej, jeg kan da ikke bruge det fine papir smiley Det skal ligge i min samling og tages frem og nydes ved særlige lejligheder smiley Hvis jeg skal bruge det til noget, så skal det være noget helt specielt. Nu skal det i hvertfald først ligge her og se smukt ud som det er. Og så måske om nogle år, så får jeg en ide som det lige er helt perfekt til smiley Hvis jeg kan nænne det.
Forfatter RE: Papir
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 14. marts 2009 11:20:22
Mai - hvis du vidste hvor jeg forstår din passion for papir smiley

Jeg har i stakkevis af skønne papirer, der bare venter på at blive til kort og andet skønt. Indtil da tager jeg af og til noget af det frem, og glæder mig over farve, form og struktur.

Jeg har prøvet at lave papir selv, jeg har også rammerne til det - og det er vildt sjovt at lave sammen med børn, de fleste af dem er begejstrede for processen..
og nu kom jeg i tanke om hvad de irriterende korte dynebetræk skal bruges til.

Der skal nemlig bruges masser af bomuldklude, til at suge vandet fra den våde papirs masse smiley

Jeg havde engang en gammel blender, som var super til at blende det opblødte papir af forskellige typer- heh - det anbefales at arbejde med dette udendørs eller i et vådrum. Kommer lige i tanke om, at jeg må på genbrug for at finde en ny blender, den gamle står i en børnehaves depot, og der synes jeg den skal have lov til at blive stående.

Mai - når du nu kommer igang med at lave dit eget papir, så er det rigtigt flot til at lave tushtegninger og akvarel på smiley

Joan - lampeskærme med håndlavet papir - det kan jeg lige forestille mig vil være flot. Sikken et skønt og blødt lys det kunne give.
Jeg prøvede at lave nogle skåle ved at lægge papirsmassen over sier, og så lade det tørre derpå. De blev meget søde, men skulle have en slags fod, da de ellers ville vælte, når der kom noget deri smiley smiley

God fornøjelse smiley
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Papir
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 15. marts 2009 16:53:15
Joan skrev:
Ok *S* Det er dit papir og du ved hvad du vil med det *S*

Jeg arbejder allerede nu på at lave lampeskærme faktisk. Jeg tror det ville give et kanont spændende lys med hjemmelavet papir om. Gudskelov for sparepærer der ikke bliver varme *S*


Man kan vel tage de gamle lampeskærme, der passer.
Lakere dem, så de kan tåle vand, og så lave papiret oven på dem, så komme der ingen samlinger ?

Bare en strø tanke.


Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Forfatter RE: Papir
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 15. marts 2009 16:55:35
Jeg tror, at jeg kan mindes, at der skal noget indenunder papiret. At man sætter noget folie bag på papiret før man laver lampeskærmen. Men det er 100 år siden jeg lavede sådan en, så jeg kan ikke helt huske det.
Forfatter RE: Papir
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 15. marts 2009 17:38:10
Ja, jeg tror det er sådan noget for at beskytte mod varmen.
Jeg bruger ikke elsparepærer hvor jeg er mest, jeg tror ikke det lys det giver er særligt godt for os. Og rent personligt, så tror jeg, at det kan være en af grundene til de efterhånden mange vinterdepressioner. Snart sagt alle mennesker har det efterhånden.
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

ofelia
06. februar 2021 17:29
Ja 2020 har været det mest mærkelige år nogen siden

Marita
26. december 2020 14:19
Tak og i lige måde. Godt nytår også - jeg håber, at det nye år bliver bedre end det her underlige år, 2020.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1523041 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de