Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg20. April 2024 06:10
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12098
Arbejde i fys...: 9932
Pesten: 8253
I Have a Drea...: 7621
Fra bindebrev...: 6582
Fysisk medieskab: 5304
Besøg IKKE e...: 5205
Waverly Hills...: 5162
Et håbløst ...: 4794
Den røde Løber: 4583
Poveglia øen...: 4516
Problemer, de...: 4111
Winchester My...: 4096
Navnet - etik...: 4031
Navneskifte e...: 3940
Dykning: 3932
Net- og andre...: 3896
Spøgelsesjagt: 3785
Bekendtgørel...: 2330
Den sidste dag: 1951
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1367]
. Eagle Road [1346]
. Dansk Parapsyko... [1101]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [890]
. Filmen om Krist... [870]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Dagens gode nyheder
Forfatter frugtkvarter og små gulerødder
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 23. juni 2009 12:52:34
I dag er der nogle overskrifter, der gør mig glad og får mig til at synes, at "vi" trods alt er på "rette vej"

Den ene fortæller om "med støtte fra EU kan alle skolebørn få frugt i skolen" .

Det viser sig, at det er svært at få spist de anbefalede 600 gram frugt og grønt om dagen, og undersøgelser viser, at frugt hjælper børn til at have lettere ved at lære, lytte og lege.

Heh, det er ikke ny viden, men jeg synes det er skøøønt, at der virkelig sættes noget i gang for at ALLE skolebørn kan få glæde af den viden.

Samtidig var der en overskrift, der fortalte at snack-gulerødder ud-konkurrerer matadormix

http://www.bt.dk/danmark/frugt-gaar-boern-til-hjernen

og http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23212866.html?rss

Indrømmet - her i huset spiser vi i perioder alt for meget slik - det stads er jo ærlig talt ikke godt at få for meget af, selv om det smager godt - men det glæder mig virkeligt, at der er flere, som er opmærksomme på, at det altså betyder noget for vores velbefindende, ydeevne og så meget andet, at det ikke kun er "ral"/junk som vores kroppe skal bruge som brændstof.
Det glæder mig, at det ser ud til at blive noget alle kan forholde sig til, så det ikke kun er for de rige, for sundhedsprofeter, idealister og økofreaks smiley
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: frugtkvarter og små gulerødder
Miranda
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 14
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 25. juni 2009 18:18:23
Det er også noget jeg bliver glad af. Er selv opvokset med meget grønt men ville så gerne have haft lidt mere slik. Så det grønne blev noget, jeg helst undgik, indtil jeg blev mere voksen i min opfattelse af tingene. Men jeg falder da i grøften ind imellem. Kan dog virkelig godt lide grøntsager og især frugt og ville sådan ønske, at mange flere forældre i min omgangskreds gjorde en indsats for at få deres unger til at spise frugt og grønt i stedet for chips og slik.





livet er hvad du gør det til.
Forfatter RE: frugtkvarter og små gulerødder
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 26. juni 2009 13:37:40
Jeg elsker frugt. Det gjorde jeg allerede som barn. Jeg vidste ikke noget bedre end at gå ud i haven efter æbler og stikkelsbær og den slags. Helt sandt er det ikke, for jeg vidste én ting, som var bedre - sodavandsis og lakridsstænger. Dem til 10 ører pr. styk. Mange af jer er så unge, at I ikke ved, hvad en lakridsstang er. Men mange andre af jer kan også godt huske lakridsstangen, som den var, inden vi kom ind i det daværende EF. Der var intet land, der kunne lave lakrids som Danmark, mums. Men det er jo en helt anden snak.

Men som barn var jeg ikke glad for grønt. Måske fordi jeg nærmest blev tvangsfodret med grønt, fordi jeg altid var på slankekur. Eller sådan føltes det i hvert fald. Sådan var det jo ikke i virkeligheden. Jeg var et ganske forkælet barn, når det kommer til stykket. Havde det langt, langt bedre end mange andre børn - også madmæssigt. Og jeg kan da i dag se, at jeg blev "fodret" hensigtsmæssigt, selvom det ikke kunne ses, jeg havde alt for mange deller, alt for meget fedt på kroppen. Måske ikke i forhold til så mange børn i dag, men i forhold til, hvad børn havde i 1960'erne. I virkeligheden vejede jeg som barn måske kun fem-syv kilo for meget, men det var meget for meget dengang. I dag er det ikke opsigtsvækkende. Men det er jo også en helt anden snak. Og alligevel ikke, for det er jo også en del af det emne - ernæring og sund kost. Jeg har altid fået sund kost, men har altid vejet for meget. Det gør jeg så ikke mere. Af forskellige årsager tabte jeg for et par måneder siden 17 kg på tre uger. Det er også helt forkert og skyldes blandt andet forkert ernæring.

Jeg håber blot, at forældre forstår at gøre det til en fornøjelse for deres børn at spise frugt og grønt - ikke en sur pligt. Jeg er ikke sikker på, at et barn kan motiveres med fornuftig snak. Jeg ikke i hvert fald ikke som barn. Og jeg var et MEGET fornuftigt barn.


http://fusion.astro-numerology.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

ofelia
06. februar 2021 17:29
Ja 2020 har været det mest mærkelige år nogen siden

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1525548 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de