Antal indlæg: 1857 Bopæl: Mern, Totemhuset Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 19. juni 2006 15:35:33
Kat Emil kom hjem efter 7 år
I sommeren 95 fik vi vores dejlige kat, Emil. Emil efter Postmand Pers kat - ligheden var slående.
Emil voksede sig snart stor og var "enedyr" i familien i ca. 1 år. Sommeren efter udvidede vi dyrebestanden med en lille golden retriverhvalp, Ditte.
Kat og hund havde da samme størrelse, og selv om Ditte hurtigt blev meget større, accepterede hun, at Emil bestemte. Ditte ville gerne lege med Emil, men hun blev ofte sat på plads af katten.
Efter 3 år på denne måde forsvandt vores kat imidlertid pludselig. En dag vendte den bare ikke tilbage efter dens sædvanlige, natlige udflugt. Mange dage gik. Vi ledte overalt på gade og vej. Kiggede i vejsider efter fladmaste kattelig, men uden held. Efter nogle uger opgav vi vores søgning og accepterede så småt at katten var og blev væk.
En dag i november sidste år ringede dyrlægen fra Løgstør så og spurgte, om vi savnede en kat. Det mente jeg ikke, vi gjorde. Han sagde, at han havde fået en sort kat indleveret til aflivning i sin praksis. For en sikkerheds skyld havde han tjekket den for en evt. øremærkning, og netop denne øremærkning førte ham frem til vores telefonnummer.
Nu måtte jeg have fat i en stol - jeg blev klar over at det måtte være kat Emil.
Vi kørte de 75 km fra Vester Hassing i Vendsyssel over Limfjorden til Løgstør - og det var Emil! Efter 7 år kom Emil hjem igen.
Nu var vi noget spændte på, hvordan hund og kat ville reagere efter så lang tid. I den mellemliggende periode havde Ditte nidkært hold vores grund kattefri. Fremmede katte blev straks jaget på flugt.
Men det var noget helt andet med Emil. Den første aften hilste de kærligt på hinanden - hele familien var rørt til tårer. Katten spandt og gned sit hovede mod hundens snude - det var rigtig rørende.
Der er nu gået et halvt års tid, og den nu 12-årige Emil har genindtaget husets bedste stol og sin gamle rolle som husets herre, og 11-årige Ditte kender sin plads som den, der ydmyget må tigge sig til kattens opmærksomhed.
Vi ved ikke, hvordan Emil kom til Løgstør. Den familie, som indleverede ham hos dyrlægen, havde haft ham gående i deres have igennem nogle uger, men hvor den kom fra inden da ved vi ikke. Vi ved kun, at den har haft det godt, den var velplejet og i god foderstand.
Sikke en vidunderlig historie.. Jeg kunne tydeligt mærke klumpen i halsen. Tak for den
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 3
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.