Forfatter |
Ødelagte Buddha-statuer genopbygges |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 20. juni 2006 13:03:45 |
|
|
Ifølge det britiske dagblad, The Guardian, tilbyder Thailand nu Afghanistan at indsamle resterne og genskabe de to kæmpe Buddha-statuer, som Taleban-regimet i 2001 sprængte i luften. En handling, som udløste international fordømmelse.
De to statuer var 1600 år gamle og hugget ud i klippen. Med sine 53 meter var den ene af dem verdens højeste stående Buddha-statue.
Læs mere på http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/06/20/021639.htm |
|
Forfatter |
RE: Ødelagte Buddha-statuer genopbygges |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 20. juni 2006 13:56:01 |
|
|
At de blev ødelagt var helt hen i vejret, total mangel på focus, statuerne er historiske og kan da ikke bare bombes.
Lad os håbe de får dem samlet igen, selvom det ikke bliver det samme som før, er det dog bedre end når de ligger i 1000 stykker.
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 20. juni 2006 14:01:09 |
|
|
Weeeeee.....Åh jeg håber inderligt det lykkes....Det gør mig så ondt når mennsker er så respektløse overfor hinanden. Og hinandens tro. |
|
Forfatter |
Maj-Britt
Brugere
Antal indlæg: 252
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 20. juni 2006 17:07:22 |
|
|
Jeg kommer altså til at tænke på hvad Jyllandsposten ikke måtte med Mohammed tegningerne, og de blev ikke sprængt i luften ???? Men de må gerne sprænge 1600 år gamle buddhaer væk....hmmm...........bare en tanke!
Lever du? Eller eksisterer du? |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 20. juni 2006 18:53:42 |
|
|
Jeg kommer altså til at tænke på hvad Jyllandsposten ikke måtte med Mohammed tegningerne, og de blev ikke sprængt i luften ???? Men de må gerne sprænge 1600 år gamle buddhaer væk....hmmm...........bare en tanke!
Det sjove (sjove forstået som: mærkelige) er, at Talibans argument for at springe dem i luften rent faktisk havde med netop forbudet mod afbildning at gøre. Talibanerne er ekstremister og særdeles Koran-tro, hvis man kan sige det, for - uden at have læst den - jeg tror ikke, der i Koranen direkte opfordres til sådanne handlinger. Og netop på grund af det (altså forbudet mod at skabe et billede) skulle de have valgt at springe de to statuer i luften.
Sådan skriver i hvert fald flere nyhedskilder, jeg har kigget på, heriblandt DR.
|
|