Antal indlæg: 1857 Bopæl: Mern, Totemhuset Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 07. juli 2006 12:29:54
Kroatiens forsvarsministerium har skænket et skib fra Anden Verdenskrig til den katolske kirke og fartøjet får nu nyt liv - som sejlende kirke.
Det skal bruges til religiøse krydstogter for unge, som får mulighed for at forlyste sig med bønnemøder og meditation krydret med lidt sightseeing.
SÃ¥dan noget er der publikum til i Kroatien, hvor 90 procent af de 4,4 millioner indbyggere er katolikker,
Gaven er en landgangsbåd af typen DTM-219, som nazisterne anvendte til transport af tanks og infanteri. I 1945 modtog det daværende Jugoslavien båden som del af den tyske krigsskadeserstatning Den skal nu slæbes til et skibsværft i havnebyen Sibenik og indrettes til det nye formål.
Antal indlæg: 2446 Bopæl: Himmerland Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 10. juli 2006 07:04:28
Jeg synes det er dejligt når tingene bliver genanvendt. Måske ikke lige til at skabe religiøse fanatikere, men genandvendt. Og når det så oven i købet kan give unge mennesker gode oplevelse, så er det jo helt fantastisk.
Antal indlæg: 1146 Bopæl: Vestjylland Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 10. juli 2006 15:28:30
Ja - hold da helt fast.... hvilke tunge energier der skal omdannes og bare det så nu ikke går helt grassat..
Håber de unge klarer det på deres meditationsmøder og seightseeing - uden fanatisme. For så er vi jo næsten lige langt !
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.